Dag 1: Golven

30 april 2018 - Ijmuiden, Nederland

Hallo allemaal,

Wat fijn dat je er bent. Hier op deze blog zullen Henny en ik verslag doen van onze rondreis door Schotland. We hopen dat jullie dit met plezier zullen lezen.

Vandaag zijn wij vertrokken vanuit het Hart van 's-Gravenzande naar IJmuiden. Dat is een niet-Schotse plaats in het noorden van Nederland. Hier vertrok onze ferry (een prinses van DFDS Seaways) naar Newcastle upon Tyne, een niet-Schotse plaats in het noorden van Engeland.

Vlak voordat de ferry begon met varen, namen wij allebei heel braaf een pilletje tegen reisziekte. Dit was voor Henny helaas wel medicijn nummer 13 op een dag. Maar goed, we konden toen eindelijk, goed voorbereid, beginnen aan het lopend buffet. Het eten was heerlijk en ondertussen begon de ferry te varen. Het lopen naar het buffet werd hierdoor wel wat lastiger. En het lopen naar de eettafel, met een bordje eten in je hand, was zelfs nog iets lastiger. Maar uiteindelijk hadden we ons buikje vol en liepen we weer terug naar onze hut.

En toen begon de ellende. Voor mij althans, want Henny had nergens last van. Maar dankzij die mooie prinses van DFDS Seaways uit 1986 ben ik toch mooi zeeziek geworden. En dan te bedenken dat we nog zo'n 13 uur te gaan hadden. Leuk. Maar wees niet bang, er is geen maaginhoud naar boven gekomen. Al voelde het vaak wel alsof dat elk moment kon gebeuren.

We zijn toen maar vroeg in ons bedje gekropen. Benieuwd wat de volgende dag ons zou brengen...

1. Gerda:
    1 mei 2018