Dag 8: De Zweinstein Express

7 mei 2018 - Glenfinnan, Verenigd Koninkrijk

Hallo luitjes,

Vandaag verlieten we het eiland Raasay en lieten we ook het zogenaamde viersterrenhotel achter ons. Goh, wat jammer. Ik heb wel lekker veel yoghurt van hun opgegeten. Dat moet ik ze wel geven, de aardbeienyoghurt was heerlijk.

Maar het was weer eens vroeg opstaan, want we wilden de ferry van 9:55 halen zodat we op tijd aan zouden komen bij Glenfinnan Viaduct. Hier komt namelijk de stoomtrein "The Jacobite" langs. Het viaduct is bekend uit de Harry Potter films waar de Zweinstein Express overheen rijdt.

Maar eerst zijn we weer eventjes langs Eilean Donan Castle geweest. We kwamen er langs en omdat het mooier weer was dan de vorige keer, leek het me wel leuk om te kijken of het kasteel nu nog mooier te fotograferen was dan voorheen. Jullie mogen zelf beslissen welke jullie mooier vinden.

Goed, ik had dus gisteren helemaal op de officiële website van de stoomtrein opgezocht hoe laat deze het viaduct zou passeren. Om 15:00 's middags stond daar. Echt waar, het staat er echt. Maar de trein kwam pas om 15:20 aanrijden en dan ook nog eens van de verkeerde kant. Maar alsnog erg leuk om te zien natuurlijk. Ik heb daar een uur staan wachten en ik was even bang dat het voor niets zou zijn, maar ik heb hem dan eindelijk vast kunnen leggen. Een vliegende Ford Anglia heb ik niet gezien, maar mij maak je ook gelukkig met alleen de trein. Hij was alleen, net als de NS in Nederland, te laat. Dat, of de tijd op de website klopt gewoon niet. Maar eind goed al goed. De trein kwam langs. Gelukkig.

En eigenlijk is dat het enige wat we vandaag gedaan hebben. We hebben staan wachten op een trein. Niet helemaal waar natuurlijk. Onderweg zijn we vaak genoeg gestopt omdat Schotland een prachtig land blijft. Al met al een mooie dag.

Zo ongeveer rond 6 uur kwamen we aan in Oban, waar het Rowantree Hotel op ons stond te wachten. Een mooi hotel met daarbij een Steakhouse. Ik heb hier de lekkerste chicken wings ooit op met als hoofdgerecht Lamb Cutlets. Ja, sorry mensen, die lammetjes zijn ontzettend schattig, maar ze smaken ook best lekker. Henny had daarentegen een garnalencocktail en als hoofdgerecht spare-ribs en steak. Ook erg lekker. Goed eten, niet al te duur. En dat bij een driesterrenhotel!

Na het eten zijn we nog even door Oban gelopen om te kijken of er een mooie zonsondergang zou zijn. Heel erg mooi zou ik hem niet noemen. Sterker nog, het was niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. Maar ik schrijf nu eenmaal een blog en ben dus toch bezig om hierover naar huis te schrijven. Dus bij deze...

Na de wandeling is Henny naar binnen gegaan en ben ik nog eventjes naar een uitkijkpunt over het stadje gelopen. Best eventjes klimmen, maar daarboven aangekomen kreeg ik gezelschap van een zwerfkat en hebben we samen het uitzicht mogen bewonderen.

Wat we morgen gaan doen? Dat lees je morgen!

Slaap lekker! Dan doen wij dat ook.

1. Dini van Rijswijk:
    Hoi,
    Wat een mooi verhaal weer en wat zien jullie veel.
    Jullie zullen ook wel goed slapen van al die buiten lucht en wandelingen.
    Zo komen wij ook nog veel te weten over Schotland.
    Ik zou er maar een mooi foto/verhalen boek van maken als jullie weer thuis.
    Kijk al uit naar jullie volgende verhaal....
  2. Gerda:
    8 mei 2018
    Hallo, en alweer een leuk verhaal. Zo leuk dat jullie de trein hebben gezien
    Je waant je helemaal in Harry Potter sfeer. Jammer van de vliegende auto, maar je kan niet alles hebben/zien.
    Tot het volgende reisverslag xx
  3. Ed:
    8 mei 2018
    Een paar pubs, en je ziet ze dan toch ook vliegen, ( die auto he,) mvg.Ed